Mi-am adus “la zi” Google Chrome-ul cu noua versiune beta, doar lansata de cei de la Google. Desi in studiile de internet, Firefox-ul este inca “perla internetului” si browserul care inca are rate de cresteri intre utilizatori, am inceput in ultimul timp sa migrez din ce in ce mai mult catre Chrome.
Doua lucruri imi lipsesc din Firefox. Pe de o parte libertatea si confortul psihic (sic) pe care ti-l da un proiect open source de asemenea succes. Pe de alta parte plugin-urile, si in special AdBlock-ul. Si nu pentru ca sunt neaparat impotriva reclamelor pe site-uri. Inteleg in sustin acest gen de “manifestari”, atunci cand sunt facute cu bun simt si respect pentru utilizator. Dar daca se renunta a se insera aduri care sa sustina contentul si, din contra, avem o stire, o impartim in 10 paragrafe pe care le asezam pe 10 pagini, bine ascunse intre banere si flashuri, atunci AdBlock-ul devine esential.
Imediat dupa lansarea noii versiuni beta a Google Chrome, Google a publicat un tutorial pentru dezvoltarea de extensii pentru Chrome. Va fi in prima faza similar functionalitatii Greasemonkey din Firefox si tinand cont de viteza cu care Chrome ruleaza aplicatiile Java, aceasta initiativa nu poate decat sa fie un succes.
Singura problema pe care o vad odata cu lansarea extensiilor pentru Chrome (si implicit al asteptatului AdBlock) este cum se va prezenta Google in fata propriilor clienti AdWords, cand va avea in piata un produs care va bloca propriile reclame de pe site-uri. Nu ca intrevad mari mustrari de constiinta din partea firmei americane cu atat mai mult cu cat usage-ul de Chrome este inca foarte mic. Pe masura ce cota Chrome va creste insa, aceasta va fi o problema pentru cei care platesc pentru publicitate in conturile Google.
Ai incercat Safari 4 beta?
Da, am incercat Safari 4 beta, ca asa se raspunde frumos la o intrebare.
Dar…
Dincolo de faptul ca nu sunt fan Apple doar de dragul marketingului lor, Safari 4 beta pentru Windows are mai multe buguri si da mai multe crashuri decat Chrome (tot beta).
Testele (independente, nu cele pompoase ale lui Apple) spun inca faptul ca Chrome e mai rapid si mai stabil.
In plus Chrome a fost gandit de la inceput pentru Windows, nu adaptat pentru Windows.
Interfata mi se pare mai light, mai placuta.
De ce imi trebuie 100 de mega de Safari cand 9 megi de Chrome fac aceeasi treaba (http://www.ginside.com/content/2009/02/apple-safari-beta4-107mb.jpg)?
Poate ca singura optine pe care mi-as dori-o in Chrome, este “customizarea” fast dial-ului initial, dar cam atat.
Overall e ok, nu contest. Si Opera e ok. Raman, personal cu Chrome-ul si FF, iar IE-ul il mai tin pentru ca sunt site-uri care ma forteaza sa-l tin.
De ce n-as tine WinAmp si as inghiti pe nemestecate iTunes-ul ca asa vrea Apple, asa cum MS ne “fortza” cu Media Player-ul lor. Same shit. Alt marketing 🙂
Da,
Ar fii interesant de vazut cum va functiona AdBlock pe Chrome 😀
In alta ordine de idei Firefox are cea mai mare complianta, poate de aici si viteza scazuta in benchmark-urile de JavaScript.
Dupa ce or sa apara si extensiile cred ca o sa devina ‘the browser of choice’, dar nu mai devreme de 2-3 ani in viziunea mea.